בגיבוי הממשלה: ישיבת חומש התמקמה במשכנה הקבוע

בנצי לייזרוביץ No Comments on בגיבוי הממשלה: ישיבת חומש התמקמה במשכנה הקבוע

במבצע חשאי לאורך הלילה תלמידי ישיבת חומש מיקמו את הישיבה במקומה הקבוע באדמות המדינה. צעד נוסף בדרך להסדרה המלאה של ישיבת חומש. בסיום העבודות לפנות בוקר הגיע ראש מועצת שומרון יוסי דגן וקבע מזוזה בכניסה לבית המדרש

צילום: רועי חדי
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היסטוריה בשומרון. לאחר שלפני כחודשיים עבר החוק לביטול חוק ההתנתקות בשומרון התמקמה הלילה (בין ראשון לשני) ישיבת חומש במשכן הקבע באדמות המדינה. כמה מאות מטרים מהמקום בו ישבה עד היום.

במבצע שהתאפשר בעזרת תרומות מהארץ ומהעולם השתתפו תלמידי ישיבת חומש ומתנדבים שהגיעו לסייע.

בסיום העבודות לפנות בוקר הגיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן למקום קבע מזוזה בכניסה לבית המדרש של הישיבה ובירך:

"רגע היסטורי – צעדים ספורים מתיקון העוול הנורא של הגירוש בחומש, מאז הגירוש אנו פועלים ביום ובלילה כדי לתקן את העוול שהוא לא רק אישי כלפי המגורשים אלא כלפי עם ישראל כולו. לפני כחודשיים הכנסת הסירה באופן ממלכתי את אות הקין של הגירוש מספר החוקים של מדינת ישראל. וזהו צעד נוסף בדרך לתיקון המלא, עוד נגיע לגנים כדים ושא-נור, עם ישראל מרים היום את הראש".

מנכ"ל ישיבת חומש שמואל וונדי הוסיף "ב"ה התקדמנו הלילה עוד צעד לקראת ההסדרה המלאה של ההתיישבות והישיבה בחומש. אנחנו מודים לכל התורמים והמתנדבים ולכל העוסקים במלאכה לאורך כל השנים, שסייעו להגיע לרגע הזה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הקמת הישיבה בחומש היא רגע היסטורי מרגש ומסמלת את המעבר מממשלת חורבן, לבניין ופיתוח של כל מדינת ישראל. ובהזדמנות זו, מברך את חברת הכנסת לימור סון הר מלך, תושבת חומש לשעבר, שיזמה והעבירה את התיקון לביטול החוק הגזעני לגירוש יהודים מצפון השומרון, שמאפשר לחזור ולהפריח את המקומות האלו".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן: ״בוקר היסטורי ומרגש עבור כל עם ישראל. לאחר כמעט 18 שנה מפשע הגירוש הנורא, זכו הבוקר סוף סוף תלמידי הישיבה לברך את ברכת מציב גבול אלמנה הנכספת. אנחנו מודים לשר הביטחון יואב גלנט על עמידתו האיתנה בצד הצדק, לראש מועצת שומרון יוסי דגן על שפעל ללא הפסקה במשך כל השנים ומברכים את תלמידי הישיבה, רבניה והציבור הגדול הנלחם כבר 16 שנה על המשך הנוכחות יהודית בצפון השומרון".



0 תגובות